Červen 2013

26.6.2013 - Nový pilot MEP

26. června 2013 v 19:53 | ViN.
Benešov - Brno
Minulý týden dokončil, úspěšnou zkouškou na L200, výcvik MEP Jirka Janata. Jako jeden z prvních, využil zvýhodněnou cenu na tomto typu. Pro výcvik MEP máme prozatím díky této akci další tři piloty a Karel se s L200 má co ohánět. :-) Akce platí do konce června a máte-li někdo zájem za výhodnějších podmínek nalétat hodiny na vícemotorovém stroji, možnosti a podmínky čtěte v informačním bulletinu (BMA06/info č.3) na www.bemoair.com

22.6.2013 - Soutěž B.A.R.2013

23. června 2013 v 23:36 | ViN.
Benešov
V sobotu 22.6.2013 se konal další ročník letecké navigační soutěže nazvané "Bemo Air Race". Letos se přihlásilo deset posádek, soutěž jich nakonec absolvovalo jen devět, ale i to můžeme považovat za úspěch. Počasí bylo jak na objednávku a krom toho, že celý den bylo slunečno, ani nefoukal téměř žádný vítr. Trať obletěly všechny posádky ve dvou kolech, na letadlech se pro větší zájem piloti vystřídali. Trasa vedla jihozápadně a jedna část soutěžního letu kopírovala Vltavu. V této etapě bylo dalším úkolem udržovat přesnou výšku a přiřazovat fotky do určitých sektorů. (Koho by zajímaly podrobnosti, čtěte propozice na www.bemoair.com) Soutěžní let končil bodovaným přistáním do vyznačeného pásma na letišti v Benešově. Po vyhlášení vítězů (1.místo: Sojka-Tomášková /KP2U, 2.místo: Zralý-Andělová /C-152, 3.místo Šetela-Turková-Bačkovská /Z-43) se narazil sud piva, upekla kýta a pokračovalo se ve volné zábavě zpestřené činností našich modelářů. Celý večer zakončil efektní Karlův ohňostroj. Vše je zdokumentováno na fotkách i videu, jakmile bude galerie doplněna a zveřejněna, budeme Vás zde informovat. Prozatím jsou níže dvě fotky z letového dne, tabulka bodování a "spletenec" tratí - výnosů ze všech GPS loggerů, které měly posádky v letadlech, v jednom záznamu. Všem pilotům a navigátorům děkuji a těm co byli "na bedně" (bednu jsme neměli, zastoupil ji sud) blahopřeji. Fotodokumentaci najdete na GOOGLE PICASA.

TIP: - kliknutím pravým tlačítkem na obrázek a volbou "Otevřít v novém panelu (okně) se obrázek zvětší.

18.6.2013 - Výlet do Bavorska

20. června 2013 v 22:41 | ViN.
Benešov - Bad Endorf - Landshut
V prvním dni tropických veder se posádka Honza Suchý - Víťa Havránek, vydali na výlet do Bavorska s ULL. Cílem bylo letiště Bad Endorf, ležící v blízkosti krásného jezera Chiemsee s několika ostrovy. Na jednom z nich je torzo zámku Ludvíka Viléma Bavorského, který jej nechal postavit jako údajnou konkurenci Versailles. Dále pokračovali na oběd do Landshutu a po vyčkávání, co udělají bouřky na Šumavě, se k večeru dostali zpět do Benešova. Honza S. poslal několik fotek, dvě vidíte níže a další si můžete prohlédnout ve fotogalerii na Google Picasa.

14.6.2013 - Propozice B.A.R. 2013

14. června 2013 v 10:39 | ViN.
Vážení piloti, pokud počasí dovolí, příští týden v sobotu se uskuteční další ročník "Bemo Air Race" a jak jsem slíbil, přináším Vám jeho propozice, které si můžete stáhnout zde : http://www.bemoair.com/archiv/Propozice%20BAR%202013.pdf O soutěži budete pak na těchto stránkách podrobněji informováni, již nyní se můžete přihlásit a objednávat letadla. Jak probíhal minulý ročník, se můžete podívat v naší fotogalerii na Google Picasa.

8.6.2013 - Výlet do Alp

10. června 2013 v 11:46 | ViN.
Benešov - Salzburg - Zell am See - Linz
V pátek jsme si udělali briefing na dlouho plánovaný výlet do Rakouska a navzdory špatným předpovědím vyčkávali a dočkali se. V sobotu ráno byla na letišti mlha, dohlednost asi půl km, ale protože všude okolo bylo pěkně, vydrželi jsme s nervama a podali si letový plán. Ten jsme sice jednou posunuli, ale pak se mlha rozplynula a mohli jsme v cca 10:30 odstartovat směr Salzburg. Tam jsme měli první zastávku a plánovanou prohlídku Hangáru7 s tím, že rozhodneme co dál. Bylo to formou tzv. postupného zdolávání cílů.... Buď to půjde a budou Alpy, nebo návrat. Počasí se ale postupně zlepšovalo a oblačnost stoupala nad okolní vrcholky i těch nejvyšších kopců, tak jsme si v klidu prohlédli exponáty Hangáru7, dali oběd a v 15:30 odstartovali směr jih. Plynule jsme nastoupali 7000ft, přes Pass Lueg se dostali mezi horské velikány a pokračovali směr Zell am See. Mezitím se základna oblačnosti ještě mírně zvyšovala a před Kaprunem jsme již dostoupali s C-172 a Z-43 do 9000ft. L-200 dokonce v 10000ft obletěla Kitzsteinhorn (3200m obr.1). S jednomotoráky jsme se otočili nad vrchní Kaprunskou přehradou a kolem ledovce pokračovali zpět. Původní plán přistát v Zell am See (obr.3) jsme přehodnotili, protože nám bylo líto vyklesat pracně získanou výšku kvůli krátké pauze na kafe a podání letového plánu do ČR. Pokračovali jsme tedy kolem Dachsteinu (3000m obr.2) až do Lince. Z Lince jsme po krátké pauze pokračovali již přímo do Benešova. "Morava" L-200 OK-PHJ (Karel Vobořil, Pavel Dušek) dorazila první, za ní před západem slunce C172 OK-IKQ (Víťa Nováček, Ivan Kadeřávek) za kterou ve formaci celou dobu letěla Z43 OK-WOA (Ivo Uliarczyk). Všichni byli spokojení a pochvalovali si, jak nám to počasí zase jednou (zcela vyjímečně a nečekaně) vyšlo. O to víc, když celý týden bylo deštivo s nízkou oblačností a už další den - v neděli se počasí opět začalo kazit. Prostě dobře načasovaný výlet.... :-) Upoutávka na fotoalbum níže, kompletní sada fotografií v galerii Google Picasa zde : Salzburg-Alpy-Linz

1.6.2013 - Oslava 50/50

4. června 2013 v 11:53 | ViN.
Benešov
V sobotu se uskutečnila na letišti Benešov oslava 100narozenin - resp. 2x 50 Víťi N. a Karla V. Navzdory nepříznivému počasí jsme se velmi dobře bavili a protože jsme oslavu uspořádali ve vytopené dílně (zdůrazňuji, že je to od slova teplo) :-) ani jsme nevnímali neustávající a zesilující déšť. Bylo to symbolické, začali jsme v pět (odpoledne) a skončili v pět (ráno). Vypili jsme čtyři sudy piva, lahví whisky nepočítaně, snědli tři kýty a spoustu steaků, byla zde bezvadná parta a výborná zábava. Karel a Víťa tímto všem moc děkuje a to nejen za pěkné dary, ale hlavně za Vaši účast a přijetí pozvání. Tři reportážní fotky jsou níže a na Google Picasa najdete rozsáhlé fotoalbum složené od čtyř fotografů.