8.6.2013 - Výlet do Alp

10. června 2013 v 11:46 | ViN.
Benešov - Salzburg - Zell am See - Linz
V pátek jsme si udělali briefing na dlouho plánovaný výlet do Rakouska a navzdory špatným předpovědím vyčkávali a dočkali se. V sobotu ráno byla na letišti mlha, dohlednost asi půl km, ale protože všude okolo bylo pěkně, vydrželi jsme s nervama a podali si letový plán. Ten jsme sice jednou posunuli, ale pak se mlha rozplynula a mohli jsme v cca 10:30 odstartovat směr Salzburg. Tam jsme měli první zastávku a plánovanou prohlídku Hangáru7 s tím, že rozhodneme co dál. Bylo to formou tzv. postupného zdolávání cílů.... Buď to půjde a budou Alpy, nebo návrat. Počasí se ale postupně zlepšovalo a oblačnost stoupala nad okolní vrcholky i těch nejvyšších kopců, tak jsme si v klidu prohlédli exponáty Hangáru7, dali oběd a v 15:30 odstartovali směr jih. Plynule jsme nastoupali 7000ft, přes Pass Lueg se dostali mezi horské velikány a pokračovali směr Zell am See. Mezitím se základna oblačnosti ještě mírně zvyšovala a před Kaprunem jsme již dostoupali s C-172 a Z-43 do 9000ft. L-200 dokonce v 10000ft obletěla Kitzsteinhorn (3200m obr.1). S jednomotoráky jsme se otočili nad vrchní Kaprunskou přehradou a kolem ledovce pokračovali zpět. Původní plán přistát v Zell am See (obr.3) jsme přehodnotili, protože nám bylo líto vyklesat pracně získanou výšku kvůli krátké pauze na kafe a podání letového plánu do ČR. Pokračovali jsme tedy kolem Dachsteinu (3000m obr.2) až do Lince. Z Lince jsme po krátké pauze pokračovali již přímo do Benešova. "Morava" L-200 OK-PHJ (Karel Vobořil, Pavel Dušek) dorazila první, za ní před západem slunce C172 OK-IKQ (Víťa Nováček, Ivan Kadeřávek) za kterou ve formaci celou dobu letěla Z43 OK-WOA (Ivo Uliarczyk). Všichni byli spokojení a pochvalovali si, jak nám to počasí zase jednou (zcela vyjímečně a nečekaně) vyšlo. O to víc, když celý týden bylo deštivo s nízkou oblačností a už další den - v neděli se počasí opět začalo kazit. Prostě dobře načasovaný výlet.... :-) Upoutávka na fotoalbum níže, kompletní sada fotografií v galerii Google Picasa zde : Salzburg-Alpy-Linz

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.