Srpen 2013

24.8.2013 - Bemoair na poháru F-Airu

28. srpna 2013 v 20:52 | ViN.
Benešov
V sobotu 24.8. se konala tradiční soutěž "Pohár F-Airu", které se pravidelně účastní i naše posádky. V ten den jsme organizovali i zkoušky z angličtiny ICAO a proto jsem neměl moc času "Pohár" sledovat a výsledky se dozvěděl s mírným zpožděním. Nejlépe dopadla posádka Pavel Dušek s Karlem Vobořilem, kteří vyhráli se Z-43 oddechovou kategorii. Ostatním našim posádkám to bohužel letos moc nevyšlo.... v oddechové kategorii soutěžil ještě Ota Šetela se Stáňou Turkovou, ti skončili na 7. místě a za nimi devátí byli Jirka Škop se synem. Ve více obsazené a prestižnější "Sportovní kategorii" to bylo víceméně fiasko, protože ti, kteří vyhráli naši červnovou soutěž Bemoairu skončili na 22.místě (Petr Sojka a Iva Tomášková) - prostě neměli svůj den, to se stává. Nutí mne to k zamyšlení, zda bych neměl naši soutěž udělat příští rok náročnější a posádky tak na "pohár" lépe připravit..... Mrkající Aby byl výčet úplný, ještě bych měl zmínit posádku Petr Zralý, Radka Andělová, kteří se umístili ve sportovní kategorii na 20.místě z 22 posádek. Nicméně všichni si zaslouží poděkování a ocenění za to, že ačkoliv věděli, že zejména sportovní kategorie je nabitá posádkami a piloty současné i minulé reprezentace v navigaci, tak měli odvahu se do ní přihlásit a snažili se, jak mohli. Věřím že příští rok to bude lepší a že bude startovat i více našich posádek.
Tabulky s výsledky jsou v PDF ke stažení zde : ODDECHOVÁ + SPORTOVNÍ a jedno foto Pavla Duška na "bedně" níže....

17.8.2013 - Výlet s L-200 do Rothenburgu

26. srpna 2013 v 22:55 | Honza a Soňa
Benešov - Rothenburg
V sobotu 17. srpna Honza Suchý a Soňa Weigertová s přáteli podnikli další výlet, tentokrát do historického městečka Rothenburg. Letěli naší L 200 Moravou, OK - PHJ. Rothenburg leží na řece Tauber a je jedním z nejkrásnějších a nejzachovalejších středověkých měst v Německu. Z letiště (EDFR) je to do centra asi 5 km, k cestě lze využít taxík nebo si bezplatně vypůjčit kola. Cestovatelé vystoupali na radniční věž s krásným výhledem. Velkou atrakcí je procházka po hradbách, které spolu s obrannými věžemi obepínají historické jádro města v délce asi 2 km. Středověké hrázděné domy, zelené dvorky a muškáty obalená okna dotváří kouzelnou atmosféru městečka. Vše je umocněno nespočetnými hospůdkami a kavárničkami zvoucími k občerstvení. Let trvá asi 1,5 hodiny. Zpáteční cesta vedla jižně od norimberského CTR, přes jezera Brombachseen s plachetnicemi, dále přes kanál Mohuč-Dunaj, kolem Řezna a Všerubským průsmykem do Čech. Podrobná fotoreportáž je v naší fotogalerii umístěné na Google Picasa.

10.8.-11.8.2013 Skupinový výlet na Slovensko

14. srpna 2013 v 11:11 | ViN.
Benešov - Prievidza - Martin
O víkendu 10.-11.srpna jsme uskutečnili plánovaný výlet se skupinou letadel na Slovensko. Přesto, že ještě v pátek večer přecházela fronta, po celém území ČR byla dohlednost několik stovek metrů a mraky byly na zemi, předpověď na sobotu byla celkem příznivá. V sobotu ráno svítilo skutečně sluníčko, akorát na východě území a na Slovensku doznívala fronta. Proto jsme s odletem čekali až na 11hodinu. Letěla nakonec čtyři letadla - L200 OK-PFM Petr Novák s rodinou a Víťa Nováček, L200 OK-PHJ Pavel Dušek s Maruškou a Karel Vobořil se Stáňou, KP2U GUU14 Petr Sojka s Ivou a se Z43 z Benešova Ota Šetela, který cestou v Hranicích na Moravě přibral kamaráda Zdeňka. Dvoustovky letěly celou cestu společně, cestou jsme se ještě občasné nízké oblačnosti museli vyhýbat, ale nakonec jsme se všichni sešli na obědě v Prievidze. Potom to už byl jen "skok" do Martina, kde jsme se ubytovali. Vzhledem k pozdější době příletu jsme se rozhodli, že na pstruhy půjdeme až v neděli. Na výlet do Tater to v sobotu také nebylo, silný vítr a nízká oblačnost nás již dále nepustily. Tak jsme alespoň nakoupili něco na grilování, a příjemný večer strávili v pergole místního plachtařského klubu. V neděli nás probudilo sluníčko i nad Fatrou a po příjezdu Gusty Schimika a "doktora" jsme vyrazili na Valču na ryby. Nejúspěšnější v lovu byl Zdeněk, který tahal jednoho pstruha za druhým, zřejmě lépe odhadl návnadu a styl, na rybičky a třpytky tentokrát pstruzi moc nebrali. Nakonec si ale každý několik úlovků odvezl. Cesta zpět do Benešova již byla individuální, Petr s Ivou odletěli sice dříve, ale museli v Křižanově ještě tankovat, tak Víťa s Petrem v L200 dorazili domů jako první. Ota ještě musel letět do Hranic, vyložit Zdeňka. Karel s Pavlem tam zůstávali do pondělí, měli ještě cestu do Bratislavy. Nedělní večer tak mohli strávit v příjemně vyhřátých bazénech lázní Turčianské Teplice. Výlet to byl povedený a velký dík patří všem našim Slovenským kamarádům, bez kterých by se nemohl uskutečnit doprovodný program a kteří nám se zajištěním akce pomáhali. Byli to již tradičně hlavně Peter Mazák a Gusta Schimík. Pár fotografií najdete zde, velkou galerii připravuji, zatím čekám ještě na fotky od ostatních.