Přelet s L-200 z Anglie do Antverp

28. srpna 2014 v 22:34 | ViN.
18.8.2014 - Black Bushes - Antverpy (den čtvrtý)
Opět navazuji na předchozí články, v pondělí skončila naše "mise" v Anglii a přesouvali jsme se do Belgie, kde dva naši cestující měli obchodní jednání ke koupi vrtulníku. Ráno bylo ve Frimley zataženo nízkou oblačností, ale odlet jsme plánovali až na 12hod. a dle zkušeností z předchozích dnů byla šance, že se počasí na odlet vylepší. Tak se i stalo, a před odletem již byla oblačnost FEW 1000ft a BKN 3000ft AGL, což nám bohatě stačilo. Podal jsem letový plán za asistence řídícího v EGLK a naplánovali jsme přelet tentokrát přes Dover a Oostende. Trochu horké chvilky jsme zažili při odletu, protože blízko Black Bushes a Farnborough bylo několik zakázaných prostorů, mezi kterými jsme se museli propasírovat a místo bylo hodně úzké. Proto nás z Farnborough vektorovali a užili jsme si nestandartní komunikace. Bohužel musím konstatovat, že Angličtina Angličanů na ATC je pro cizince chvílemi dost nesrozumitelná, vzpomínal jsem na Němce a Belgičany, kterým bylo rozumět téměř vše na první poslech... Naštěstí funguje věta "Speak slowly, please". Ještě se máme hodně co učit. :-) Na anglické straně kanálu bylo počasí pěkné a tak jsem si na London info vyžádal alespoň krátký přelet podél Doverských útesů, pro fotky a film. Vítr jsme měli v zádech, takže i s zatočením u Doveru jsme čas dodrželi s přehledem. Vůči zemi, resp. vodě "dvoustovka" uháněla chvílemi i 300km/hod! :-) Na belgické straně se ale počasí horšilo a museli jsme klesat pod oblačnost a vyhýbat se občasným přeháňkám. Do Antverp jsme přiletěli přes vstupní bod Delta a pokračovali přes přístavy a město k letišti. Bohatě nám stačilo 1000ft QNH, protože letiště Antverpy jsou zatím nejníž, kde jsem s letadlem přistával. ELEV 39ft - Belgie je placka až k Německým hranicím. Po přistání na letišti jsme zaparkovali na stojánce GA a po vyřízení formalit se přesunuli do města k ubytování. Měli jsme v plánu navštívit Brusel, ale to už jsme v pondělí nestihli, navíc začalo dost pršet a tak jsme zapadli nejdříve do čínské čtvrti na jídlo a pak do místních několika pubů na něco k pití. S ochutnáváním různých piv jsme skončili kolem půlnoci a protože jsme nevěděli v jaké části města se zrovna nacházíme, raději jsme si vzali taxi. K našemu překvapení nás asi po třech minutách zase vysadil u hotelu.... :-) Do Bruselu jsem jel až další den. V úterý byla naplánovaná obchodní schůzka Jardy a Lukáše Malých, za kterými přiletěl linkou z Prahy odborník na vrtulníky, který jim měl poradit při koupi. Zpět z Antverp do Benešova jsme již letěli v pěti. O tom bude poslední článek. Ve fotogalerii na Picasa opět najdete výběr fotek, pár jich je i zde :
L-200 před odletem v EGLK, Doverské útesy při odletu, Antverpy - přístav, L200 v EBAW, Antverp airport, posádka v pubu

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.