S L200 přes kanál (La Manche)

25. srpna 2014 v 21:19 | ViN.
15-19.8.2014 - Benešov - (OKG) - Koblenz - (Waterloo - Dunkerque - Dover) - Blackbushe (den první - 15.8.)
Počátkem srpna mne požádal Tomáš Hradecký o zajištění letu do Anglie, tedy zapůjčení L200, naplánování trasy, zajištění vlastního letu, navigaci a komunikaci, a že on by si letadlo "odřídil" a já letěl s ním jako instruktor. Dostal jsem zadání cílového letiště v Anglii a mohl začít let připravovat. Jak bylo požadováno, tak jsem udělal, nicméně jednu věc jsem naplánovat a zařídit nemohl a to bylo počasí. V té době se nad ČR a v blízkém okolí střídaly přeháňky a oblačno se sluníčkem, ale na trase dlouhé přes 1100km je počasí stejně velmi různorodé a tak nemělo smysl se nervovat počasím v Benešově. Pro jistotu jsme si na tento výlet zapůjčili lépe vybavenou L200 (OK-OFB) z Brna, navíc PFM byla dolétaná do revize. Odlétali jsme v pátek po poledni z Benešova. Sluníčko sice na LKBE svítilo o "106", ale před Karlovými Vary jsme se již museli prodírat hustou oblačností a silnými přeháňkami, které nás provázely až do první zastávky, letiště Koblenz na západě Německa. Jednalo se o poslední možné letiště, kde jsme se mohli odbavit při letu do Anglie, protože ta, jak známo není v Schengenu. Navíc do Koblenzu (EDRK) jsme letěli bez letového plánu a na přelet Belgie, Francie a Anglie již plánek musel být podán. V Koblenz jsme dotankovali dvoustovku "po špunty", podali letový plán a vyrazili směr Belgie. Opět přeháňky a oblačnost nás provázeli až někam k Waterloo, které bylo jako další bod na trase. Poté jsme pokračovali do Dunkerque a přes kanál La Manche na Dover. Dohlednost nebyla taková, abychom přes kanál viděli na druhou stranu, měli jsme před sebou cca 70km moře. Nebo spíš oceánu.... Francouzi nás pak přeladili na službu "Channel service", která po nás chtěla oznámit pozici "střed kanálu". Nevím, nemít GPS, tak to asi neodhadnu, ale v té době už jsme viděli v dálce pobřeží Anglie. I počasí se začalo lepšit a po několika dalších přeladění (London info a Farnborough approach) jsme konečně dorazili na letiště Blackbushe (EGLK). Sice cca pět minut po jejich zavíračce, ale myslím, že by na nás počkali. L200 je v Británii hodně populární a protože řídící na EGLK, se kterým jsem již několik dní komunikoval věděl, že přiletíme, už za plotem stál houf spotterů. No a když jsme zaparkovali a vylézali z letadla, připadali jsme si téměř jak Hollywoodské hvězdy, protože dalších asi 20 fotografů bylo na vyhraženém místě u věže. Pravda, nečekali na posádku ale na "Moravu"... :-) Vyřídili jsme náležitosti spojené s letem, řídící nám objednal taxi a odjeli jsme se ubytovat do cca 6km vzdáleného městečka Frimley.
O tom co jsme prožili v dalších dnech, budu psát postupně v dalších článcích, tak se sem zase za pár dní podívejte.
V L200 letěla posádka Tomáš Hradecký - Víťa Nováček a cestující Jarda a Lukáš Malý. Fotky jsou v rozsáhlé fotogalerii na Google Picasa. Zde je pár náhledů v pořadí : Finále Koblenz, Odlet EDRK, Dunkerque, Doverské bílé útesy, Přílet nad EGLK a L200 na stojánce v Blackbushe :

 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama