Prohlídka Bruselu a odlet z Antverp do Benešova

29. srpna 2014 v 21:52 | ViN.
19.8.2014 - Antverpy - Brusel - Benešov (den pátý, návrat)
Poslední den naší cesty jsme se ráno s Tomášem Hradeckým vydali do Bruselu. Podívat se na pamětihodnosti, zatímco ostatní členové výpravy se měli sejít v Antverpách s partnery na obchodním jednání. Jeli jsme vlakem, v Antverpách je zajímavé nádraží, kdy vlaky odjíždí z pater nad sebou a mezi jednotlivá patra se dostáváte pomocí eskalátorů. Perfektní je, že na infotabuli se dozvíte, že vlak do Bruselu jede např. z druhého patra vlevo. Přehledné a rychlé nastupování, nejde zabloudit. Vlak byl "courák" a tak jsem během hodiny jízdy stačil udělat navigační přípravu, spočítat palivo, kolik budeme muset dobrat a předběžně vyplnil letový plán. Vše za pomoci mobilu, protože den před tím, samozřejmě nejdál od domova, když to člověk nejmíň potřebuje, mi "chcípnul" tablet. Naštěstí potřebné aplikace jsem měl i v mobilu a co mi chybělo, to jsem večer přes wifi stáhnul. Petr Sojka mi sehnal a poslal do mobilu emailem potřebné mapy, za což mu ještě jednou veřejně děkuji, na dálku mi tím pomohl. V Bruselu jsme se pohybovali pěšky a metrem, které na rozdíl od nás jezdilo i po povrchu a kombinovalo tak funkci metra a tramvaje. Dojeli jsme se podívat k Atomiu, navštívili chrám sv. Michala a samozřejmě i "čurajícího chlapečka". Ten nás ale zklamal, byl to roh domu a soška byla cca 30cm vysoká. Nic moc. Kdyby to nebylo tolik populární a medializované místo, tak by to člověk snad i bez povšimnutí přešel. Z Bruselu jsme se vrátili do Antverp kolem třetí hodiny, na letišti jsem si vzal aktuální meteosituaci, podal letový plán, dotankovali jsme do L200 palivo spočtené na cestu domů + rezerva a vyrazili. Zajímavé je, jak se z letiště o nadmořské výšce 39ft poměrně plynule a nenápadně dostáváte na 4000ft... zeměkoule se tam k Německu pěkně zvedá. Protože jsme se opět museli vyhýbat několika aktivním omezeným prostorům, tak jsme trochu "lízli" i Lucembursko. Takže když to spočítám, během tohoto výletu jsme letěli nad územím sedmi států : ČR, Německo, Belgie, Francie, Anglie, Nizozemsko a Lucembursko. Poslední dvě zmiňované jsme opravdu přelétli jen po okraji, ale počítají se také. :-) Trochu problémy s počasím byly v Německu nad Frankfurtem, kde jsme chvíli letěli, slušně řečeno, ne zrovna v ideálních podmínkách a byli jsme rádi za IFR výbavu naší L200. Když jsme proletěli hodně silné přeháňky s oblačností, potom až do Benešova byl téměř CAVOK a tak byl závěr letu pohodový. Přistáli jsme kolem osmé hodiny večer, plni dojmů a zážitků, o které jsem se s Vámi alespoň částečně v těchto pěti článcích podělil. Vybrané fotky jsu v naší galerii na Google Picasa. Zde na přiložených snímcích : Atomium, EBAW po vzletu, památník bitvy u Waterloo, Německo - Rýn, naše ground speed 308 km/h, L-200 OK-OFB po přistání v Benešově.


 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama