Květen 2016

Mostecký pohár 2016

18. května 2016 v 23:40 | Karel Vobořil
Benešov - Most 7.-8.5.2016
První květnový víkend bývá tradičně termínem první akrobatické soutěže v sezóně, a tou je pohárová soutěž Mostecký pohár. Právě proběhl již XIX. ročník, který byl poznamenán výborným počasím, ale bohužel také velmi nízkou účastí závodníků, která byla na samé hranici pořádání soutěže. Oboje dohromady, jak počasí, tak i nízký počet soutěžících způsobilo, že se podařilo odlétat až šest sestav v každé kategorii. Kromě šesti závodníků v kategorii Sportsman,
soutěžili ještě dva v kat. Intermediate a dva v kat. Advanced. S ostatními jsme se shodli, že to pro nás je ten nejlepší "bodovaný tréning". Velká přestávka v létání soutěžní akrobacie byla patrná na většině pilotů. Ta nakonec poznamenala i můj výkon, kterým jsem si celkem po zásluze vysloužil slušné druhé místo. Viz. výsledková tabulka: http://acro-online.com/event/41/detail#results Vřele doporučuji také shlédnout opravdu skvělé fotografie právě z Mosteckého poháru "mistra letecké fotografie" p. Miloše Jenčíka na: http://www.airfoto.jencik.net/
Pro Bemoair-News Karel Vobo


Smuteční oznámení

10. května 2016 v 11:36 | Tomáš Suchý, ViN
Benešov - Vrchlabí 5.5.2016
V minulém týdnu jsme obdrželi smutnou zprávu od Tomáše Suchého :
---
S lítostí Vás musím informovat, že 5.5.2016 náhle zemřel můj táta a Váš kamarád Jan Suchý.
Zemřel náhle a nečekaně u toho, co měl nejraději - u létání. Po úspěšně absolvovaném letu na letišti ve Vrchlabí cítil bolest v zádech a šel si odpočinout na ubytovnu, kde pravděpodobně dostal rychlý infarkt. Velmi bych chtěl poděkovat za okamžitou pomoc paní Růženě Novákové, pánům Luboši Kuncovi a Jiřímu Sochorovi.
S tátou se rozloučíme v pátek 13.5.2016 v 11.00 v kostele sv. Jakuba Staršího v Praze 5 Stodůlkách - Kovářova 21
--- Tomáš Suchý

Honza létal u nás přes dvacet let a byl i pravidelným přispěvatelem do našich článků a fotogalerií, ze svých leteckých výletů. Za Leteckou školu Bemoair se připojujeme k tiché vzpomínce na našeho pilota, instruktora a kamaráda a pozůstalým vyjadřujeme upřímnou soustrast. Kdo jste Honzu znal a máte čas, přijďte se s ním rozloučit.
--- Vítězslav Nováček


Nový pilot na Mauli

2. května 2016 v 16:32 | Karel Vobořil
Benešov 13.4.-21.4.2016
V ten samý den, kdy Rastislav Arvay skládal pilotní zkoušku s inspektorem M. Mezerou, se mnou náš pilot Cessen, Roman Krejčí začal přeškolení na Mauli M-5. Tak se tomu procesu dříve normálně říkalo. Ovšem po novu se to nazývá jinak. Slovníkem poznamenaným všudypřítomných "evropských" předpisů, směrnic a nařízení EU se díky jim nyní tento proces nenazývá přeškolení, ale: "rozdílový výcvik na jiný SEP". Rozdílový výcvik jsme dělali poctivě, tedy podle příslušné sady cv.R za rozmanitých povětrnostních podmínek, které byly povětšinou dosti boční. To samozřejmě tento výcvik zpestřilo a hlavně zkvalitnilo. Už samotný přechod z dvoumístné Cessny na příďovém podvozku na větší a těžší letoun na ostruhovém podvozku byl sám o sobě komplikovaným a intenzivním zážitkem a větším soustem, které si žádalo postupného strávení... Přeci jenom chvíli trvá, než si pilot příďákové Cessny osvojí a zažije všechny zásady, postupy, chování a specifika "svého" prvního letounu na ostruze. Tomu odpovídalo celkové vynaložené úsilí celkem pěti letových dnů, s celkovým náletem 6,5 hod. včetně finálních tří sólo letů na závěr.
Roman Krejčí se tedy stává dalším pilotem tohoto našeho nebeského "Offroadu" a po získání příslušné další praxe a jistoty na něm, mu přeji, aby postupně mohl využít všechny možnosti, které tento nekonvenční stroj skýtá. Romane gratuluji a - Kolik startů - tolik přistání!!


Další nový pilot

2. května 2016 v 16:31 | Karel Vobořil
Benešov - Zbraslavice 14.42016
Po úvodním letošním úspěchu Petry Krajzlové, která 20.3. úspěšně složila závěrečnou pilotní zkoušku na Z-142, bylo již zmíněno v minulém NEWSu. Po ní, a po Janu Havlůjovi, dalo by se říci v těsném závěsu, přidal letos dne 13.4. stejný úspěch další žák, Rastislav Arvay, také letec čistě na Zlínu Z-43, letos jako třetí v pořadí. V rozmezí velmi krátké doby zvládl proletět zadanou trať pardubickým MCTR a základní T.P. No, a již se těší z fungl nového pilotního průkazu na "motoráky" a plánuje přeškolení na jiné typy letadel. A jelikož je Rastislav dlouholetým aeroklubovým plachtařem a k tomu i instruktorem, tak jeho motorový výcvik nebyl poznamenán žádnými většími dovednostními potížemi a proběhl vcelku hladce.
Jako jeho přidělený instruktor mu do budoucna přeji mnoho hezkých chvil ve vzduchu s vrtulí, a jak se říká: "kolik startů - tolik přistání!" Pro BMA-NEWS Karel Vobo